KENNISMAKING
BOEK EEN LES

Meditatief ontspannen

Ervaar je veel stress maar lukt het niet om de tijd te nemen om tot rust te komen? Heb je nood aan betere concentratie, meer levensvreugde, beter slapen, grotere emotionele draagkracht? Deze workshop is voor jou!

Op een ontspannen, zorgzame en inspirerende manier maak je tijdens deze workshop kennis met het beoefenen van meditatie.

INSCHRIJVEN
ZO 5/6

10u30 – 12u

Jonas

Meditatiecoach

€22
INSCHRIJVEN

Meditatie – introductietraining

Mediteren helpt je (terug) aan het roer te gaan staan en met liefdevolle aandacht te navigeren op de golven van alledag. 

Het mediteren zelf is niet moeilijk. De kern van deze training is rust en stilte. Een moment van loskoppelen en waarneming. Meditatie een vaste plaats geven in je dagelijks leven is een manier om jezelf en dus ook het leven te eren. Het hoort bij goede zelfzorg net zoals gezonde voeding, lichaamsbeweging, slaaphygiëne, ed.

Samen oefenen stimuleert en motiveert.
De implementatie van meditatie in je dagelijks leven gaat makkelijker als je regelmatig in groep mediteert. Velen ervaren al na enkele trainingen bepaalde voordelen (zoals: beter slapen, meer ontspanning, minder dwingende gedachten, vergroot geluksgevoel, enz), deze voordelen zijn een belangrijke motivatie om verder te blijven oefenen. In het begin is het vaak even doorzetten, na verloop van tijd blijf je moeiteloos bij jezelf en hoort meditatie bij je dagelijkse gewoonte zoals eten en drinken.

Onderzoek omtrent meditatie.
Wereldwijd wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het beoefenen van meditatie een gunstig effect heeft op ons mentaal en fysiek welzijn. Zelfs een korte meditatie heeft reeds een meetbaar positief effect (o.a. op bloeddruk, hartslag, vermindert triglyceriden en ontstekingsmarkers, je hersenen produceren meer alfagolven,…). Neurowetenschapper Richard Davidson, onderzoeker aan de Universiteit van Wisconsin, stelde zelfs vast dat mediterenden na een griepbesmetting meer antistoffen in het bloed hadden en dus een betere weerstand in vergelijking met de niet-mediterende controlegroep.
Verloop van de workshop:
– introductie
– geleide meditatie
– Qigong oefeningen (Chinese bewegingsleer om de energie van lichaam, geest en hart op elkaar af te stemmen)
– stiltemeditatie
– tips voor thuis

Na afloop is er tijd voor vragen en praten we wat na met een tas thee.


De workshop vraagt geen voorkennis en is voor iedereen toegankelijk.
Privacy instellingen
We gebruiken cookies om uw ervaring tijdens het gebruik van onze website te verbeteren. Als u onze Diensten via een browser gebruikt, kunt u cookies beperken, blokkeren of verwijderen via de instellingen van uw webbrowser. We gebruiken ook inhoud en scripts van derden die trackingtechnologieën kunnen gebruiken. U kunt hieronder selectief uw toestemming geven om dergelijke insluitingen van derden toe te staan. Voor volledige informatie over de cookies die we gebruiken, de gegevens die we verzamelen en hoe we ze verwerken, raadpleeg onzePrivacy Policy
Youtube
Toestemming om inhoud weer te geven van - Youtube
Vimeo
Toestemming om inhoud weer te geven van - Vimeo
Google Maps
Toestemming om inhoud weer te geven van - Google
Spotify
Toestemming om inhoud weer te geven van - Spotify
Sound Cloud
Toestemming om inhoud weer te geven van - Sound
BOEK EEN LES